10 Temmuz 2016 Pazar

Haziran'da neler yaptım?




Hey hey heeey,herkese merhaba!! Nasılsınız? Beni sorarsanız ben iyiyim,şu aralar pek aktif olmasam da enerjik hissediyorum kendimi. "Madem enerjiksin bu Haziran'da yaptıkların yazısı neden geç geldi Naz?" diye düşünenler olacaktır doğal olarak.E haklısınız tabi,verecek cevabım yok. Kendi içimde bir ironiye düşerek aynı anda hem aktif hem üşengeç olma gibi bir şey yaşıyorum maalesef,mazur görün siz beni.

Haziran ayı benim için pek dolu geçmedi şahsen,pinekleyip sınav haftası ve Ramazan ayının yorgunluğunu atmakla meşguldüm diyebilirim. E tabii bir de ders çalışmak isteyip çalışacak hal bulamamanın yarattığı stresle de boğuşuyordum,malum artık ben de YGS - LYS mağduru statüsüne yükseldim. Ayrıca dileğimi belirtmek için geç kalmış olsam da yine de yazmak istiyorum,umarım LYS'ye giren herkes çook iyi sonuçlar alır ve hayallerini gerçekleştirme yolunda hepimizin büyüük bir engeli olan bu basamağı hiç tökezlemeden geçer.

Neyse,işte böyle boş bir ay oldu Haziran benim için. Bloga yorum girme sözü vermiştim ama yine ve yine başaramadım. Bu üşengeçlik bende oldukça ohooo,işim zor... 

Bu yazıda sadece okuduğum kitapları değil izlediğim film ve dizilerden de bahsedeceğim. Dediğim gibi pek bir aksiyonda bulunmadım,bayramım da gayet sıradandı o yüzden size anlatabileceğim dudak uçuklatıcı maceralarım bulunmamakta :D Siz şimdilik okuduklarım ve izlediklerimle yetinin :D 

*Neler Okudum?*

1- Spider-Man : Mavi - Jeph Loeb (çizgi roman) 4 / 5
2- Bellek - Jennifer Rush 4 / 5
3- Isla ve Mutlu Son - Stephanie Perkins 5 / 5 Yorum için tık.
4- Uyumsuz - Veronica Roth (yeniden okuma) 5 / 5
5- Free Four: Tobias Tells the Divergent Knife-Throwing Scene (Divergent, #1.5) - Veronica Roth
5 / 5
6- The World of Divergent: The Path to Allegiant (Divergent, #2.5)  - Veronica Roth 4 / 5
7- Yandaş - Veronica Roth (yeniden okuma) 4 / 5
8- Bir Yaz Gecesi Rüyası - William Shakespeare (nam-ı diğer şeyh pir fdsfdsd) 3 / 5
9- Güngezgini - Fabio Moon (çizgi roman) 5 / 5 
10- Köprü - Claire Wallis 4 / 5
11- Değirmen - Sabahattin Ali 3 / 5

Bu ayı 11 kitapla kapatarak iyi bir iş yaptığımı düşünüyorum şahsen. Bu seneki okuma hedefim olan 50 kitabı bitirmeye yaklaştım Haziran ayı sayesinde. Biliyorum,50 kitap oldukça az çünkü geçen sene 113 tane okumuştum fakat hain,lanet üniversite hazırlığı beni okumaktan alıkoyuyor. Pek çalışmasam da kitap okuduğumda çalışmamanın yarattığı vicdan azabı beni bitiriyor :(




Okuduklarım arasında en sevdiklerim Uyumsuz,Isla ve Mutlu Son ve Güngezgini oldu. Uyumsuz'u zaten okumayan çok az kişi kalmıştır diye tahmin ediyorum. Uyumsuz serisinin ve özellikle de Tris'in bende yeri çok ayrı olduğundan seriyi baştan okumaya karar verdim Haziran ayında.Kuralsıız'ı çok sevmeme rağmen okumaya üşendiğimden (evet yine üşengeçlik...) atladım ve iki kitabı okuyarak seriyi bitirdim. Yine çook severek okuduğum bir seri oldu.



divergent insurgent tris prior tris strong female characters
Aşkımsın Tris *fangirl screaming*
Isla ve Mutlu Son'un yorumunu girdim zaten,düşünün o kadar sevdim ki üşengeçliğimi kırıp uzun uzun yorum bile girdim hakkında :D

Güngezgini ise yorumunu günün birinde girebileceğim muhteşem ötesi bir çizgi roman. Kesinlikle okuduğunuzda sizi hayat ve yaptığınız seçimler hakkında düşündürecek ve uzun süre sizi etkisi altına alacak bir eser. Tam anlamıyla bayıldım! Bir gün tekrar okuyup yorumunu girmeyi çok istiyorum çünkü tek okumayla eskiyen ya da değerini kaybeden bir çizgi romandan ziyade sürekli okunup yeni anlamlar çıkarılabilecek bir çizgi roman Güngezgini,kesinlikle tavsiye ediyorum!

*Neler İzledim?/ Film*

1- Before Sunrise 4 / 5
2- Allegiant 2 / 5
3- Zootopia 3 / 5
4- 10 Things I Hate About You 3,5 / 5
5- X - Men - Apocalypse 4,5 / 5
6- Kick - Ass 2,5 / 5
7- Now You See Me 5 / 5
8- Despicable Me 2  3 / 5
9- The 5th Wave  2 / 5
10- Me Before You 5 / 5


Normalde film izlemeyi sevmeyen,çabucak sıkılan biri olarak bu ay film açısından oldukça bereketli bir ay geçirdim diyebilirim. Fakat bu ay hayal kırıklığına uğradığım iki film izledim ve cidden moralim bozuldu. Bunlar Allegiant (Yandaş) ve The 5th Wave (5. Dalga)'ydi. Kitap uyarlamalarını böyle batırmalarından nefret ediyorum! Elinizde muhteşem bir malzeme var zaten neden bu kadar değişiklik yapmaya çalışıyorsunuz ki! Özellikle Yandaş'ta kusup,kendimi 57 yerimden bıçaklayıp cinayet süsü vermemek için kendimi zor tuttum.Bu ne,BU NE ALLAH AŞKINA BU NE! Siz o kitaptan nasıl böyle bir senaryo çıkardınız ya aklım almıyor. Efekt yapıp kurtarmaya çalışmışsınız,cık o da olmamış. Çizgi film izlermiş gibi hissettim kendimi.Zootopia bile daha gerçekçiydi Yandaş'ın efektlerinin yanında.çıldırdım resmen.

Bu ne şimdi,yani bu ne. *kusar*
Neyse ki tam hüzne gark olmuş kendimi yiyip bitirirken karşıma moralimi yükselten iki film çıktı.Bunlardan ilki Now You See Me yani Sihirbazlar Çetesi. Kendisi hayatımda izlediğim en güzel filmler listesine ilk sıralardan giriş yaptı. Maalesef ikincisine gidemedim ancak ilkinin güzelliği bana bir süre yeter herhalde. 


İkinci çok sevdiğim film ise Me Before You. Ben hayatımda kitaptan bu kadar güzel ve kitaba bu kadar sadık uyarlanan ve beni bu kadar eğlendiren bir film izlememiştim! En ama en güzel kitap uyarlaması olarak Senden Önce Ben'i seçiyoruum! Oyuncular karakterlerle müthiş uyumlulardı,özellikle de Lou! Emilia Clarke nasıl muhteşem yansıtmış o karakteri öyle! İzlerken gerçekten çok keyif aldığım ve oldukça başarılı bulduğum bir film oldu Senden Önce Ben. Mutlaka izlemelisiniz! Doğru söylemek gerekirse filmi kitabından bile daha çok sevdim.Kitapta bazı yerlerde sıkıldığım olmuştu ancak filmi izlerken bir saniye bile sıkılmadım ve hiç bitmesin istedim.Muhteşemdi!

*Neler İzledim?/ Dizi *

Düzenli olarak takip ettiğim sadece iki dizi var; Teen Wolf ve Shadowhunters. Teen Wolf'un son sezonları gerçekten saçmalaşıp işler iyice çığrından çıktıysa da başladık bir kere bırakamıyorum işte. Shadowhunters desen öyle aman aman sevdiğim bir dizi değil kendisi.Efektleri gerçekten kötü ve senaryosu kitaptan oldukça bağımsız. İzleme nedenim Malec diyebilirim, 1x12'de eridim bittim mesela. Harikaydı ya. Hazır konu açılmışken bir dizi yorumu da yapayım ufak çaplı.

Dizinin oyuncu seçimlerinin filmden genel olarak daha iyi olduğunu düşünüyorum.Özelllikle de Alec,Izzy,Clary ve Simon muhteşem uyan oyuncular karakterlere.Ancak Jace,Valentine,Magnus benim için uyumlu değil. Özellikle de film Jace'i ve Magnus'una bayılan biri olarak dizideki oyuncular beni hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim. Ama dizideki Malec'in kimyası çok uyumlu olduğundan Magnus o kadar gözüme batmıyor diyebilirim.Ancak Jace... Dominic Sherwood sevdiğim bir oyuncu ama Jace rolüne hiç gitmemiş. Zaten Jace'in narin bir yapısı olması gerekiyor ama dizideki Jace yürüyen kas maşallah. Ayrıca Dom bence rol yapma konusunda pek başarılı değil,üzgünüm. Aynı sorun Kat (Clary)'de de vardı fakat son bölümlere doğru biraz iyiye gitmeye başladı oyunculuğu.Ancak Dom'da hiç düzelme yok ve bu moralimi bozuyor :(

Madem bu kadar sevmiyorsun,eleştiriyorsun,neden izliyorsun diye sorabilirsiniz.Hayalini kurduğum,içlerinden biri olmak istediğim gölge avcılarının dünyasının ve çok sevdiğim karakterlerin gözümün önünde canlanması -her ne kadar tam olarak istediğim gibi olmasalar da- hoşuma gidiyor. Dizinin daha iyiye gideceğini umarak izlemeye devam ediyorum...





(Bu sahneler çok sevdiğim ve çok eğlendiğim sahneler çünkü MALEC)<3 i="">

Her neyse ben en başa döneyim. Demek istediğim takip ettiğim iki dizi olduğu ve ikisi de sezon finalinde olduğu için izleyecek dizim yoktu.Ben de önceden başladığım ve vaktim olmadığı için devam edemediğim bir diziye devam edeyim dedim.Bu dizi tabii ki herkesin dilinde olan,spoiler yemekten asla kaçışımızın olmadığı Game of Thrones. Oldukça severek izliyorum GoT'u.Şu sıralar 4x04'te kalmış olsam da dizinin her bölümünü,her can alıcı spoilerını inciğine cinciğine kadar biliyorum sevgili internet halkı sağolsun. Yine de izlerken hiçbir sıkıntı yaratmıyor bu benim için çünkü oldukça heyecanlı bir dizi.Her bölümünde her an herkesin ölme potansiyeli olduğu için kimin ölü kimin canlı olduğunu bilsem de bir an önce o ölümlerin ya da büyük olayların gerçekleştiği bölümlere ulaşmak için heyecanla izliyorum tüm bölümleri. Güzel dizi vesselam. Ve benim için tahta oturması gereken asıl kişi Arya'dır.Çok seviyorum o kızı. Bu çok mümkün görünmediği için Demir Taht yolunda desteklediğim asıl aday ise tabii ki Dany! Çok yaşa ejderhaların annesii!!


Son olarak yeni başladığım bir diğer dizi ise Mr. Robot. Herkesin beğenerek izlediği ve methiyeler düzdüğü bu diziye başlamasam olmazdı. Zaten sadece bir sezonu var ve hepi topu izlenecek 10 bölümüm var diyerek başladım ve herkesin bayıldığı kadar bayılmasam da genel olarak beğendim.Elliot çok farklı ve izlemesi keyifli bir karakter. Sanırım ikinci sezon 13 Temmuz'da başlıyor.İlk sezonda izlenecek 4 bölümüm kaldı,13 Temmuz'a kadar bitirmeyi düşünüyorum.Nihayet bu kadar popüler bir diziyi spoiler yemeden izleyebileceğim için çok ama çok mutluyuum! 

Yine upuzuuun yazdığım ve kafanızı şişirdiğim bir yazı oldu,affola. Eğer ki buraya kadar okuduysanız çok teşekkür ederim. Temmuz ayında blog yine boş kalacak büyük ihtimalle çünkü kitap okuyabileceğimi veya bir şeyler izleyebileceğimi sanmıyorum. Hepinize mutluluk dolu bir ay diliyorum -geç kalmış olsam da :D - ,sağlıcakla kalın ^_^

2 yorum:

  1. Yine Haziran'ın dolu dolu geçmiş bence :D bi sonraki ay yani bu ay da böyle olur umarım.
    Bir sene hazırlık okumasam şimdi ben de sınav stresine girecektim. Seni az da olsa anlayabiliyorum yani. Şimdiden başarılar sana :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haziran beklemediğim kadar dolu olsa da benim için Temmuz'da aynı performansı gösterebileceğimi sanmıyorum ama yine de umut etmekten vazgeçemiyorum :D
      Hazırlık okumak bence oldukça büyük bir avantaj,günümüzde dil bilmek kadar güzel bir şey yok sonuçta :D Değerini bil derim ben :D
      Teşekkür ederim,daha bol süren olsa da sana da şimdiden başarılar dilerim,bu süreni iyi değerlendir yoksa benim gibi üç ayda tüm YGS'yi yetiştirmeye çalışırken hafiften delirebilirsin :D

      Sil