21 Eylül 2015 Pazartesi

KVBT 12. Tur 3. Gün | Kader Kitabı - Erika Swyler / Yorum + Çekiliş

"Belki de bir daha asla bu kadar eski ve içinde beni fısıldayan bir kitaba dokunamayacağım..."

Simon Watson, ailesinden kalma sahil evinde yaşayan bir kütüphanecidir. Annesi, o henüz yedi yaşındayken hayatını kaybetmiş, babası da annesinin ölümünden bir süre sonra ölmüştür. Kız kardeşi Enola ise annesi gibi tarot okuyuculuğu yapmak için ağabeyini terk etmiştir.

Gelgelelim, genç adamın hayatı Martin adında yaşlı bir kütüphanecinin gönderdiği, elyazması eski bir kitapla değişir. İki yüz yıl önce gezici bir sirkin sahibi olan Peabody adlı bir adamın izlenimlerini barındıran bu kitabın içinde Simon'ın büyükannesinin ismi geçmektedir.

Simon kitapta yer alan isimlerin ve onların akıbetinin peşine düşerek ailesindeki kadınların aynı lanetli sonu paylaştığını fark eder. Kız kardeşinin de tehlikede olduğu korkusuna kapılan Simon, ailesinin kaderine işleyen bu laneti ortadan kaldırmanın yolunu bulabilecek midir?



Sayfa Sayısı: 448
Baskı Yılı: 2015
Yayınevi: Martı Yayınları
Orijinal Adı: The Book of Speculation
Goodreads Puanı: 3.62 / 5
__________________________________________________________________

Kitap Vampirleri'nin 12. turundan herkese merhabaa! Bu tur Martı Yayınları'ndan çıkan Kader Kitabı'nı inceliyoruz.Giriş yazıları yazmakta pek iyi değilim ve uzattıkça saçmalayacağımı bildiğim için uzatmadan kitabın konusuna geçiyorum :D

Simon Watson,ailesinden kalma ve oldukça hasarlı -o kadar hasarlı ki çökmek üzere- bir evde yaşayan bir kütüphanecidir.Annesi o daha yedi yaşındayken boğularak hayatını kaybetmiş,babası ise annesi öldükten sonra içine kapanmış ve kısa bir süre sonra o da hayatını kaybetmiştir.Üstüne üstlük kız kardeşi Enola da Simon'ı sirklerde tarot okuyuculuğu yapmak için terk etmiştir.Simon da o evi anılar hatırına ayakta tutmaya çalışmaktadır.

Bir gün evine gelen eski bir kitap kargosuyla hayatı değişir Simon'ın.Bu kitap Martin adında bir kitapçıdan gelmiştir ve Simon Martin'e bu kitabı neden ona gönderdiğini sorunca Martin kitapta geçen bir ismin - Verona Bonn-  Simon'ın büyükannesi olduğunu keşfettiğini söyler.Simon kitabı ve içindeki isimleri araştırmaya devam ettikçe kitaptaki kendi soyundan gelen kadınların hepsinin aynı sonu paylaştığını fark eder;boğularak ölmek. Kız kardeşi için endişelenen Simon kitabı ve bu büyük gizemi araştırıp kız kardeşini kurtarmak için elinden geleni yapacaktır.



Kitabın turunu yapacağımızı ilk öğrendiğimde konusu çok ilgimi çekmişti Kader Kitabı'nın. Gizemli bir kitap,aynı sonla biten trajik hayatlar ve kardeşini kurtarmaya çalışan bir adam. Aynı baş karakterimiz Simon gibi bilmeceleri ben de çok severim ve bu yüzden bir hevesle okumaya başladım kitabı.Beklediğimi bulabildim mi derseniz yanıtım şu olur; maalesef tam olarak değil.

Belirttiğim gibi,konu oldukça ilgi çekici ve kendine özgün fakat kitabın neredeyse yarısına kadar kitaba odaklanmakta oldukça zorlandım.Bu benden kaynaklı bir sorun da olabilir,bilemiyorum fakat yine de belirtmek istedim.Odaklanma sorunu yaşamamın sebebi büyük ihtimalle kitapta iki farklı hikayenin anlatılması.İlk hikaye günümüzde geçiyor ve Simon'ı anlatıyor,ikinci hikaye ise geçmişte geçiyor ve Amos,yani nam-ı diğer Vahşi Çocuk'u anlatıyor. Simon'ın anlatıldığı hikaye şimdiki zamanla yazıldığı için odaklanma zorluğu yaşadığımı düşünüyorum.O kısımları okurken biraz yoruldum diyebilirim.

Vahşi Çocuk'un anlatıldığı hikayeler okumayı dört gözle beklediğim yerlerdi.O hikayelerin mistik havası beni kendine bağladı.Ayrıca Vahşi Çocuk yani Amos'a,Mr. Peabody'ye,Madam Ryzhkova'ya hatta Evangeline'e bile tuhaf bir yakınlık hissettim.O hikayeler kitabı sevmemi sağlayan temel unsurdu kesinlikle.

Karakterlere gelecek olursak,belirttiğim gibi geçmişe dönüşlü hikayedeki karakterlerin hepsini -özellikle de Amos'u- oldukça sevdim fakat ana hikayedeki karakterlerle aramda pek bir bağ kurabildiğimi söyleyemem. Baş karakter Simon'la bir ortak noktamız var; bilmeceleri sevmemiz.Simon'ın en hoşuma giden yanı ise kız kardeşini sürekli koruyup kollaması,onun için fedakarlıklar yapması oldu.Ayrıca Simon'ın kütüphaneci olması da harika bir şey çünkü ben hep bir kütüphane ya da kitapçıda çalışmak istemişimdir.

Kitabı gönderen kişi olan Martin ise en sevdiğim karakterlerden biri oldu.Yaşlı ve sevimli bir adam olmasının yanında kitaplara olan sevgisi çok hoşuma gitti.Simon'ın kız kardeşi Enola'ya ise bir türlü ısınamadım,yaptığı hareketler ve davranış biçimi çoğu zaman saçma geldi bana. Simon'ın tek amacı onu korumakken Simon'u kendinden uzaklaştırmaya çalışması falan mantıksızdı bence.

Kitapta aile ve kitaplar hakkında verilen mesajlar çok hoşuma gitti.Ayrıca kitap oldukça akıcıydı ve içinde sürekli gizemli bir hava barındırması çok güzeldi. Gizemi çözmeye çalışırken Simon'la birlikte ben de yer yer heyecanlandım ve meraklandım.Özellikle Amos'un bulunduğu hikayedeki olaylar benim çok hoşuma gitti.Belirttiğim gibi kitap genel olarak akıcıydı zaten ama Amos'un hikayesini okurken sayfaların nasıl geçtiğini anlamadım.



Ailelerimizi gemi çapası gibi yanımızda taşırız. Bize fırtınada yol gösterir,nereye savrulduğumuza göz kulak olurlar. Ailelerimizi,su altında nefesimizi tutar gibi içimizde taşırız.Bizi su üstüne çıkarıp hayatta tutan onlardır.

Kitabın sonunda kitap boyunca aklımda olan bazı sorulara cevap alamadığım için biraz hayal kırıklığına uğradım açıkçası.Ayrıca sonu da biraz hızlı bağlanmıştı bence,fakat her şeye rağmen okurken hoş vakit geçirdiğim bir kitaptı Kader Kitabı.

Kısacası Kader Kitabı tam olarak beklentimi karşılamasa da genel olarak beğendiğim bir kitap oldu.Gizemli hikayeleri seviyorsanız Simon'la birlikte Bay Peabody'nin kitabının gizeminin peşine düşmenizi tavsiye ederim ^_^ 



a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder