30 Nisan 2015 Perşembe

KVBT 8. Tur 4. Gün | Eylül - Elif Melissa / Yorum + Okumak İçin 5 Neden





Eylül kendini büyük bir boşlukta hissetmektedir. Kim olduğunu hatırlayamaması genç kızın canını günden güne daha çok sıkmaya başlar. Gördüğü rüyalar, evine gelen gizemli mektuplar ve sırlarla dolu bir çocuk Eylül'ün hayatındaki tüm dengeleri alt üst edecektir. Artık her şey bir oyunun parçasıdır. Her dakika beyninde dönüp duran, cevaplandırılması gereken sorular ve geri dönüşü olmayan bir yol... Güvenin yok olduğu, acıyla baş başa geçen günler...
Asla unutamayanların hikâyesi Eylül'ü okurken çözülen her bir olayda daha çok şaşıracaksınız.
(Tanıtım Bülteninden)

Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: Fenomen Kitaplar







_______________________________________________________________

Vampirlerin sekizinci turundan herkese merhabaaaa!Bu turda bir Wattpad fenomeni olan Eylül'ü konuk ediyoruz.Uzatmadan hemen konuya geçiyorum.

Eylül sıradan ve güzel bir hayata sahiptir.Onu seven bir sevgilisi,ailesi ve arkadaşları vardır,hayatında her şey yolundadır.Fakat bir gün bilmediği bir sebepten dolayı sevgilisi Uğurcan ondan ayrılır.Eylül doğal olarak büyük bir ruhsal çöküş yaşar.Sevgilisi tarafından terk edilen her genç kızın yapacağı gibi odasına kapanır.Bir gün annesi gelip tatil için kısa bir süreliğine yazlıklarına gideceklerini ve Eylül'ün de onlarla geleceğini söyler.Eylül başta bunu istemez çünkü eğer giderse Uğurcan'la karşılaşacağı kesindir.Çünkü Uğurcan ve ailesinin de gittikleri yerde yazlıkları vardır.Eylül her ne kadar bunu istemese de ailesini kırmamak ve güçlü kız imajını bozmamak için ailesiyle yazlığa gider.

Burada Uğurcan'la karşılaşır ve bir şekilde barışıp tekrar çıkmaya başlarlar.Yazlıkta kaldığı süre boyunca Eylül çok mutlu ve huzurludur.Tekrar eski,mükemmel hayatına dönmüştür.Fakat her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi bu tatilin de sonu geliyor ve Eylül ile ailesinin yola çıkma zamanı geliyor.Fakat Eylül çok huzursuz,kötü bir şeyler olacağını hissediyor ve maalesef ki haklı çıkıyor da.

Yolculuk sırasında arabaları kaza yapan Eylül bu trajik trafik kazasında ailesini kaybeder.Tabii ki Eylül perişan olur.Kazadan ölümcül bir yara almadan çıkmış olsa da hastaneye götürülür ve acı bir gerçek ortaya çıkar; Eylül'ün beyninde bir tümör vardır ve acilen ameliyata alınması gerekmektedir.
Ameliyattan sonra ise Eylül için her şey farklı bir boyut kazanmıştır çünkü Eylül eski hayatına dair hiçbir şey hatırlamamaktadır.Eylül hafızasını ve anılarını geri kazanmaya çalışırken bu zorlu dönemde kime güvenebilecektir? 

Sürekli söylerim,ben romantik kitapları okumayı ciddi anlamda sevmem çünkü bana gerçekten çok cıvık geliyorlar.Fakat her ne kadar romantizm müptelası olmasam da Eylül oldukça hoşuma giden bir kitap oldu.Sanırım bunun nedeni romantizmin yanında merak unsurunun da bulunmasıydı.

Kitaptaki konu oldukça klişe,bunu kabul ediyorum.Kız hafızasını kaybeder,sevgilisi onu bırakmaz ve kendini hatırlatmak için savaşır vesaire vesaire.Fakat böyle klişe bir konuya sahip olmasına rağmen kitap kesinlikle kendini okutturmayı başarıyor.Yazarın dili müthiş akıcı ve yalın,bu kitaba artı bir puan kazandırıyor.

Aşk romanı yazıyorsanız içinde klişelerin bulunması kaçınılmazdır ve bu kitapta da oldukça klişe yerler vardı,bu beni kimi zaman sıktı hatta çook sıktı.Örneğin;Eylül sürekli Uğurcan'a trip atıyor ve sudan sebeplerle kavga ediyorlardı.Benim romantizm okumamamın asıl nedeni budur zaten,sürekli nedensiz bir gerilim,nedensiz tripler barındırır.Açıkçası bir dargın bir barışık şekilde devam eden ilişkileri okumak kesinlikle bana göre değil,sıkıyor beni.Kitabın eksi yönlerinden birisi buydu.

Gelelim diğer eksi bir yöne.Kitabın olay örgüsü başlarda gayet iyi bir hızla ilerliyordu fakat son 50-60 sayfada o kadar çok şey birden oldu ki şok oldum.Sanki sırf şaşıralım diye tüm klasik Türk filmi/dizisi konuları serpiştirilmişti o sayfalara.Çok tahmin edilebilirdi yani.

Böyle eleştirdiğime bakmayın,sonunu gerçekten beğendim.Her ne kadar nasıl biteceğini tahmin etsem de bitirdiğimde yüzümde bir tebessüm oluştu,çok hoş bir şekilde bağlanmıştı yani.

Gelelim karakterlere.Eylül için başta gerçekten çok üzüldüm.Bir anda tüm hayatı tepetaklak oldu kızın.Ailesini kaybetti ve bunu hatırlamıyor bile.Çok korkunç bir şey bence.Hem daha sonra hayatına giren insanlar -spoiler vermemek için söyleyemiyorum maalesef ki :D-  arasından kime güveneceğini bilemedi.Ciddi anlamda çok kötü bir şey bu.Fakat daha sonra çok mızmız bir kız olmaya başladı,en ufak şey hakkında bile Uğurcan'la kavga ediyordu ve bu benim ciddi anlamda çok sinirimi bozdu.Ah,Uğurcan!Ya çok sevdim ben bu çocuğu.Eylül'e kendini hatırlatmak için yaptığı şeyler,onun için yaptığı fedakarlıklar,ona olan aşkı... Sen bırak bu kızı gel bana Uğurcan.Öhö öhö,tabii ki kıskanmadım arkadaşlar manyak mısınız? -_- Uğurcan ve Eylül'ün ilişkisi her ne kadar çok inişli çıkışlı olsa da çok sevimliydi bence.

Eylül'ün arkadaşları,özellikle Özge, o kadar fedakardı ki!Gerçekten bu beni çok duygulandırdı.Çok yakın arkadaşınızın,yıllarca yediğinizin içtiğinizin ayrı gitmediği kişinin sizi hatırlayamadığını düşünün.Siz onun için bir yabancısınız.Ne yapardınız?Katlanması çok zor bir durum bu fakat onlar her ne kadar Eylül onları unutmuş olsa da Eylül'ü hiç unutmuyorlar ve hiçbir zaman desteklerini ondan esirgemiyorlar.

Kısacası Eylül içinde klişeleri barındırsa da hoş ve sevimli bir kitaptı.Eylül'ün anılarını geri kazanma yolculuğunu okurken zaman zaman hüzünlenecek,meraktan kitabı elinizden bırakamayacak, kıskançlıktan deriin derin ahlar çekecek ve sevinçten deliye döneceksiniz.

Şimdi gelelim okumak için 5 nedene.

1- Çünkü Eylül içinde aşırı sevimli ve kıskanılası bir çift olan bir kitap.

2- Kitabın kapağındaki renkler aşırı müthiş değil mi ama ^_^ Sırf kitaplığınızda bulunup kitaplığın havasını değiştirsin diye bile alınıp okunur bu kitap :D 

3- Kitapta Uğurcan var,UĞURCAN! Bence hemen onunla tanışıp siz de Uğurcan severler kulübüne katılmalısınız :P

4- Kitabın anlatım dili çok iyi ve aşırı sürükleyici.

5- Kitaptaki arkadaşlık ve aşk ilişkileri harika.Eylül'ün arkadaşları ve Uğurcan'ın onun için yaptığı şeylere duygulanmamak elde değil.İşte bu harika karakterleri tanımak için bu kitabı okumalısınız.


Destekleri için Fenomen Kitaplar'a çok teşekkürler.



a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder