16 Nisan 2015 Perşembe

KVBT 7. Tur 2. Gün | Kayıp Yüzlerin Fısıltısı - Iris Johansen / Yorum + Çekiliş



Hayatta kalmak istiyorsan, hislerini işine karıştırmaman gerek"

Eve Duncan, küçük kızı Bonnie'nin öldürülmesinin ardından uzun yıllar matemden çıkamamış, ancak yine de hayata tutunmayı başarmış bir adli tıp heykeltraşıdır. Görevi, kimliği belirsiz kurbanların yüzünü yeniden yaparak kim olduklarını bulmaya yardımcı olmaktır. Jim Doane ise suikastçı olarak Özel Kuvvetler'de görevli oğlu Kevin'ın öldürüldüğüne inanan ve intikam hırsıyla yaşayan bir babadır. Jim, oğlunun etrafında dönen gizemi çözüme kavuşturmayı kafasına koymuştur. Amacına ulaşmak için yapması gereken ilk şey ise Eve'i kaçırmaktır.

Kendini bir anda sıra dışı olayların ortasında bulan Eve hayatında daha önce hiç görmediği bu adam için neden bu kadar önemli biri haline gelmiştir? Ve asıl önemli olan, Eve hayatta kalmayı başarabilecek midir?

Sayfa Sayısı: 384

Baskı Yılı: 2015

Yayınevi: Martı Yayınları
Goodreads Puanı: 3.96 / 5



___________________________________________________

Turun ikinci gününden herkese merhabaaaa.Bu tur Martı Yayınları'ndan çıkan Kayıp Yüzlerin Fısıltısı adlı gerilim-gizem türündeki kitabın turunu yapıyoruz.Giriş bölümü için yazacak pek bir şey bulamadım şu an :D O yüzden direk konu kısmına geçiyoruum.

Eve Duncan işinde oldukça başarılı bir adli tıp heykeltıraşıdır. Kızı Bonnie'nin kaçırılıp öldürülmesinden sonra zor zamanlar yaşamış olsa da kendini toparlamayı başarmış ve hayatına devam etmiştir.Sıradan bir hayatı vardır,tabii bir adli tıp heykeltıraşının ne kadar sıradan bir hayatı olabilirse.Sevdiği ve onu seven sevgilisi Joe,evlatlık kızı Jane onun daima yanında olmuş ve onu desteklemişlerdir.Kısacası Eve hiçbir zaman yalnız kalmamıştır.Ama birileri onun yalnız kalmasını beklemektedir ve bunun için elinden gelen her şeyi yapmaktan geri kalmayacaktır.





Eve'in yalnız kalmasını bekleyen gizemli kişi ise Doane,yani psikopatın teki.Oğlunun öldürüldüğüne inanıyor ve intikam istiyor.Bunun içinse Eve'e ihtiyacı var.Eve'e ulaşmanın tek yolu var;onu kaçırmak.Doane,Eve'i kaçırabilmek için onu yalnız yakalamak zorunda.Bunun içinse etrafındaki kişileri uzaklaştıracak sadistçe planlar yapıyor ve bunları uygulamaktan da geri kalmıyor. Bakalım Eve bu psikopattan kurtulmayı başarabilecek mi?

Kitap oldukça akıcıydı.Okumak için pek fazla vaktim yoktu ve yetiştiremeyeceğimden korkuyordum fakat okumak için başına oturduğumda hemen bitti diyebilirim.İçindeki merak unsuru oldukça fazla ve kitap bu yüzden oldukça sürükleyici.Okurken bir sonraki sayfada neler olacağını düşünmeden edemiyorsunuz.

Polisiye ya da gerilim türünde kitapları okumayı sevsem de pek tercih etmem aslında.Şu ana kadar okuduğum az sayıda bu türde kitap vardır ve ister istemez Kayıp Yüzlerin Fısıltısı'nı onlarla karşılaştırdım.Okuduğum kitapların hepsi Tess Gerritsen kitabıydı ve Tess'in gerilim yazmada ne kadar iyi olduğu aşikar.O yüzden KYF sıralamada biraz daha altta kaldı benim için.

Yazarın dili bazen bana çok karışık geldi.Kitap üçüncü kişi ağzından anlatılmış ama bazen bir anda birinci kişiye dönmüş.Okurken bazen bu yüzden afalladım. Ayrıca bence kişiler arasındaki geçişler de çok hızlıydı,bu da benim için takip etmeyi zorlaştırdı diyebilirim.

Kitap oldukça aksiyon dolu olaylar içeriyor.Her ne kadar yarısına kadar durağan gitse de yarısından sonra oldukça hareketleniyor ve bu sizi daha çok kitaba bağlıyor.Kitabın ilk yarısında birazcık sıkıldığımı itiraf etmeliyim,fakat sonradan elimden bırakamadım.

Kitapta olayların çözüme ulaştırılmasında paranormal bağların da büyük bir yeri var.Örneğin Eve,ölmüş kızı Bonnie ile bir bağ kurarak bazı problemleri çözebiliyor.Eve'in sevgilisi Joe ise ortada hiçbir kanıt yokken kötü bir şeyler olacağını seziyor ve tahminlerinde haklı çıkıyor.İlk defa bir polisiye kitabında paranormal güçlerin olduğunu gördüm ve açıkçası bu benim hoşuma gitti.Tamam,belki çok gerçekçi değil fakat bence bu güçler ve bağlar kitabın daha meraklandırıcı olmasını sağlamıştı.

Kitaptaki karakterleri sevdim.Favori karakterim Ben oldu.Kitapta çok büyük bir yeri yok Ben'in fakat aşırı saf ve iyi kalpli olduğu için onu çok sevdim.Baş karakter Eve ve evlatlık kızı arasındaki Jane arasındaki ilişki de mükemmeldi.Birbirlerinin arkadaşı gibiler ve birbirlerini korumak için ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar.

Kötü karakter Doane ise gerçekten tam bir psikopattı.Spoiler vermemek için çok fazla şey anlatmak istemiyorum ancak şunu bilin ki bu kitabı okurken kesinlikle kitabın içine girip Doane'i boğazlamak isteyeceksiniz.Tam tamına bir pislik herifin teki.Yaptığı onca kötülük varken bir de hala oğlunu ve kendini haklı çıkarmaya çalışmıyor mu,sinir etti beni.

Kitap aslında serinin 16. kitabı ve ben bunu öğrenince gerçekten şok oldum.19 kitaplık bir seri içindeki bir üçlemenin ilk kitabı sanırım Kayıp Yüzlerin Fısıltısı.Keşke ilk kitaptan çevrilmeye başlansaydı çünkü bu kitapta insanın kafasında bazı soru işaretleri oluşuyor. Bonnie'nin ölümü ya da Joe ile Eve'in ilişkisi hakkındaki detayları bilsek okurken daha rahat olurduk diye düşünüyorum.


Kitabı genel olarak beğendim.Polisiye sevenlerin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.


Destekleri için Martı Yayınları'na teşekkürler ^^

Facebook çekilişimize katılmak isterseniz sizi şöyle alalım ^^




a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder