31 Ocak 2015 Cumartesi

Titan'ın Laneti - Rick Riordan / Yorum


Yunan tanrılarının ve melezlerin dünyası çok büyük bir savaşa hazırlanıyor. Bu savaş her şeyi yakıp yıkacak, geri dönülmesi olanaksız sonuçlar doğuracak bir savaş olabilir! Percy'nin şimdi kendisi gibi güçlü dostlarına ihtiyacı var, yeni tanıştığı gizemli melez kardeşler ona destek mi olacaklar köstek mi?

Titanların efendisi Kronos en büyük tuzağını kurdu, tanrıları ve melezleri bekliyor! Serinin bu üçüncü kitabında Percy bugüne kadarki en korkunç gerçekle yüzleşiyor: Titanın Laneti. Bu lanete sadece çok güçlüler karşı koyabilirler, peki Percy bunu başarabilecek mi?


Sayfa Sayısı: 306
Baskı Yılı: 2009
Yayınevi: Dogan ve Egmont Yayıncılık
Orijinal Adı: The Titan's Curse
Seri Adı: Percy Jackson ve Olimposlular
Seri Sırası: 3 / 5
Goodreads Puanı: 4.30 / 5





______________________________________________________


Merhabaa.Yine bir kitap yorumuyla karşınızdayım.Bir önceki yorumum da Canavarlar Denizi'ydi fark ettiyseniz.Hazır elime geçmişken üçüncü kitabı da okudum ve şu an içim yanıyor.Çünkü elimde okuyacak PJO kitabı kalmadı :(( Delilik edip seriyi tamamen almadığım için kafamı duvarlara vuruyorum şu an.Neyse uzatmadan kitabın konusunu özetleyeyim.

- ikinci kitabı okumayanlar için spoiler içerir


Canavarlar Denizi'ne yolculuktan sonra melezlerin dünyası karışır.Her ne kadar kamp eski haline yavaş yavaş dönse de Kronos'un ordusu da güçlenmektedir.Her yerde olan canavarları saymıyorum bile.

Gizli göreve çıkmış olan Kıvırcık iki yeni melez bulur; Bianca di Angelo ve Nico di Angelo.Bu melezlerin kaldığı okulda ise çok güçlü bir canavar vardır.Percy,Annabeth ve Thalia Kıvırcık'a yardım için gider.Savaşırlarken hiç beklenmeyen misafirler onlara yardım eder;Tanrıça Artemis ve Avcıları.Annabeth canavarı öldürmek için ona saldırır fakat canavar ortadan kaybolunca Annabeth'i de beraberinde götürür.

Melez Kampı'na perişan halde ve Annabeth'siz dönen melezler Annabeth'i bulmak için göreve çıkmak isterler.Tanrıça Artemis de uyanışta olan çok güçlü bir canavarı avlamak için göreve çıkar.Fakat Artemis pusuya düşürülür.Annabeth de kayıptır.Artemis'in avcılarından bir grup ve Thalie ile Kıvırcık göreve giderler.Evet,Percy'siz.Tabii ki Percy duramaz ve bir şekilde grubun peşine takılır.Onları öldürmek isteyen canavarlardan Percy sayesinde kurtulunca grup mecburen Percy'yi de aralarına alır.5 kişilik grup Annabeth ve Artemis'i ararken macera dolu anlar yaşayacaklardır.

-spoiler sonu

Yine bir Percy Jackson kitabı ve yine kitaba bayılan bir Naz.Evet bu seriyi henüz tam okumamış olabilirim ama şimdiden büyük bir hayranı olduğum kesin.Bir kere karakterleri çok seviyorum.Percy'yi neden sevdiğimi anlatmama gerek yok.Annabeth,her ne kadar bu kitapta çok yeri olmasa da, müthiş zekası ve sivri dilliliği yüzünden kalbimde taht kurmuş halde. Kıvırcık desen o şapşal ama sevimli halleri yüzünden hayranım ona.Her kitapta yeni karakterlerle tanışıyoruz ve hepsini de seviyorum.Örneğin bu kitapta tanıştığımız Zoë,Bianca,Nico'yu da çok sevdim.Zoë ve Bianca her ne kadar başta soğuk olsa da okudukça çok sevdim onları.Nico ise zaten o kadar meraklı ve çocuksu ki sempati duymamak elde değil.



Kitap ilk iki kitap gibi akıcıydı.Aksiyonu oldukça boldu.Ayrıca karakterler git gide büyüdüğü için daha zevk alıyorum okurken.Mesela Percy bu kitapta 14 yaşında,yani benim yaşıma oldukça yakın.O yüzden daha olgun ve mantıklı bir şekilde davranıyor ve bu karakterleri daha iyi anlayıp onlara daha çok bağlanmamızı sağlıyor.


En az ilk iki kitap kadar sevdim Titan'ın Laneti'ni.Biraz daha detaylı bir yoruma girmek isterdim fakat spoiler vermekten korkuyorum.Çünkü ben bu seriyle ilgili o kadar çok spoiler yedim ki size de aynısı olsun istemem.

Hala PJO serisine başlamadıysanız,hemen başlamanızı öneririm.Benim gibi çok geçe bırakmayın,sonra kafanızı duvarlara vurursunuz :D Maalesef elimde serinin diğer kitapları olmadığı için acıdan kıvranıyorum şu an :D Umarım kısa sürede alıp okuyabilirim çünkü çok merak ediyorum.












2 yorum:

  1. Merhaba Nazlıkitaplık paylaştığın gönderilerinin çok yorum almAdıpını görüyorum. Bence yorumların çok iyi gerçekten iyi bir bloggersın bende seninle aynı durumu yaşıyorum yorumum hiç yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim övgülerin için.Keşke yorumlarımızı okuyan herkes yorum yapsa da neler düşündüğümüzü birbirimizle paylaşabilsek.Ama tabi biraz üşengeç bir nesil olduğumuz için yorum yapmaya bile üşeniliyor maalesef :D

      Sil