28 Ocak 2015 Çarşamba

Dört (Bir Uyumsuz Koleksiyon Kitabı) - Veronica Roth / Yorum


Tek bir seçim onu geçmişinden kurtaracak, tek bir seçim onu geleceğine kavuşturacak, tek bir seçim tehlikeleri açığa çıkaracak, tek bir seçim onu sonsuza dek değiştirecek, tek bir seçim onu özgürleştirecek.

Veronica Roth, dünya çapında çok satan Uyumsuz serisine, okurların çok sevdiği Tobias'ın, yani Dört adlı karakterin gözünden yeni bir kitap ekliyor. Transfer, Çömez, Oğul ve Hain başlıklarından oluşan dört hikâyeye ek olarak Tobias'ınTris'le yaşadığı çok özel anların kayıtlarını da içeren Dört, Tobias'ın geçmişine ve kalbinden geçenlere dair heyecan verici ipuçları barındırıyor.

Efsanevi Uyumsuz üçlemesinin başlangıcına tanık olmaya hazır mısınız?
(Tanıtım Bülteninden)

Sayfa Sayısı: 280

Baskı Yılı: 2015
Yayınevi: Artemis Yayınları

Orijinal Adı: Four : A Divergent Story Collection
Seri Adı: Divergent (Novellalar toplamı)
Seri Sırası: 0.1 - 0.4 / 3
Goodreads Puanı: 4.23 / 5

_____________________________________________

Şu an mutluluktan ağlayabilirim!Favori serim olan Uyumsuz'un novellalarının oluşturduğu Dört'ü okumak nasıl mutlu etti beni ANLAYAMAZSINIZ.Ahh,Dört seni o kadar çok özlemişim kii.Çok ama çok seviyorum bu seriyi ya.Veronica'nın yarattığı dünyaya ve karakterlere bayılıyorum.Her ne kadar kitabı Dört için okuyanlardan olmasam da (aslına bakarsanız koyu bir Tris fanıyım) bu kitabı okumak fena sevindirdi beni.

Kitabı,söylememe bile gerek yok ama,Dört'ün bakış açısından okuyoruz.Kitapta dört ana bölüm var; Transfer,Çömez,Oğul,Hain.Transfer'de Dört'ün seçim gününe kadar olan hayatını okuyoruz.Tabi çok detaylı değil.Çoğunluk seçim gününden önceki birkaç günü kapsıyor.Bu günler içerisinde elbette adaylık testi bölümü de var.Yani Dört'ün testini çok detaylı olmasa da öğrenebiliyoruz.
Çömez'de ise Dört'ün çömezlik günlerini okuyoruz.Çömezlik günlerinde Fedakarlık'tan geldiği herkesçe bilinmese de Dört kendini topluluğundan soyutlamış bir biçimde yaşamaya çalışıyor.Fakat dövüşlerde ve simülasyon testlerinde elde ettiği başarı ona bu imkanı vermiyor.Yeni dostlar ve düşmanlar ediniyor.Ayrıca bu bölümde ismini nasıl elde ettiğini de detaylıca öğreniyoruz.Oğul'da çömezlik dönemini bitiren Dört için Cesurluk'taki yapacağı görevi seçmeye çalışmasını okuyoruz.Son ana bölüm olan Hain'de ise eğitmen olan Dört'ün çömezlerle,topluluklarla ve kendiyle ilgili değişen ve değişmekte olan düşüncelerini okuyoruz.Ayrıca bu bölümde Tris de kitaba dahil oluyor.Uyumsuz'da yaşanan bir çok olayı Dört'ün gözünden okuyoruz.

Bu dört ana bölüm dışında kalan ve Uyumsuz'dan bölümleri içeren üç kısa bölüm var; ''İlk Atlayan - Tris!'' , ''Dikkatli Ol,Tris.'' ve ''İyi Görünüyorsun,Tris.''.Dediğim gibi,bu bölümlerde Uyumsuz'da olan sahneleri Dört'ün bakış açısından okuyoruz.


Kitap Dört'ü daha iyi tanımamızı sağlıyor.Babasıyla olan ilişkilerini tam anlamıyla öğrenmek beni çok sevindirdi.Marcus'tan iyice nefret ettim.Ayrıca Uyumsuz'daki olayları Dört'ün gözünden okumak ve Tris ile ilgili düşüncelerini öğrenmek benim çok hoşuma gitti.Aralarında geçen bazı diyalogları daha iyi oturtabildim kafamda.


Dört'ün korkularıyla nasıl yüzleştiği ve çömezlik dönemi Uyumsuz'u okuduğumdan beri en merak ettiğim şeylerden biriydi.Kitap sayesinde bu meraklarım da giderilmiş oldu.Ayrıca kitapta Tris'in bilmediği şeyleri Dört sayesinde öğrenebiliyoruz,ya da Tris'in daha Cesurluk'a katılmadığı zamanlardaki olayları Dört sayesinde öğrenmemiz Uyumsuz'daki olayları kafamızda daha mantıklı bir şekilde oluşturmamızı sağlıyor.

Kitap çok ama çok akıcı.Özellikle benim gibi Uyumsuz dünyasının hayranıysanız okumanızın çok kısa süreceğinden eminim.Tris ve Dört arasındaki bazı diyalogların farklılığı dikkatimi çekse de yine de o kadar büyük pürüzler değil bunlar :D





Uyumsuz serisini,o berbat sonuna rağmen,çook seviyorum.Serinin geçtiği dünyayı çok özlemiştim,Dört sağolsun özlemimi giderme konusunda yardımcı oldu bana.Kitaba bayıldığımı belirtmeye bile gerek duymuyorum.Ah Veronica,seni çook seviyorum.  

Eğer ki Uyumsuz'u okuduysanız Dört'ü okumakta hiç gecikmeyin,koşun alın hemen.Eğer ki daha Uyumsuz'u okumadıysanız hemen gidip 4 kitabı birlikte alın ve durmadan art arda okuyun.Bayılacağınızdan şüphem yok!

SON OLARAK




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder