1 Şubat 2014 Cumartesi

Senden Önce Ben-Yorum

Yaşamın ince detayları Loudan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lounun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur? 

Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...


(Kitabın arka kapağından)




Beklentilerimi çok yüksek tutarak aldığım bir kitaptı Senden Önce Ben.Beklentilerimi karşılamadı fakat yine de iyiydi.Ele aldığı konu kesinlikle çok güzel ve sarsıcıydı.Will'in o efsanevi yaşamının birden altüst olması insan hayatının aslında ne kadar çabuk değişebildiğini ve ölüme aslında ne kadar da yakın olduğumuzu hatırlatıyor.Yazarın üslubu da genel olarak akıcıyıdı.Genel olarak dedim çünkü bazı yerlerde o kadar ayrıntıya girmiş ki bu okuyan kişi için bir eziyet oluyor.Bir an önce bitse şu kısım dediğim yerler oldu yani.

İçinde anlatılan aşk hikayesi gerçekten hoştu.Aşkın engel tanımadığını göz önüne sermesi ve bunu anlatış biçimini de beğendim fakat sanki bir şeyler eksikti.O eksiğin de kitabın sonunu tahmin edebilmem olduğunu düşünüyorum çünkü kitapta sonla ilgili çok fazla ipucu verilmiş.O ipuçları az olsaydı,kitabın sonu daha şaşırtıcı ve daha etkileyici olabilirdi.




Lou aklımda hep cıvıl cıvıl ve hayat dolu bir karakter olarak kalacak.Şunu belirteyim ki Lou'yu çok sevdim.O cıvıl cıvıl hareketleri,umutsuzluğa düşmemesi ya da düşse de bunu kendi içinde halletmeye çalışması cidden çok hoştu bence.Will'i neşelendirmek için yaptığı organizasyonlar ve organizasyonları düzenlemek için canını dişine takarak çalışması da çok güzeldi.

Will ise Lou'nun aksine içine kapanık,depresif bir karakter.Bu kesinlikle normal çünkü vücudunun çok büyük bir kısmı felçli.Böyle bir insandan Lou gibi pozitif olmasını bekleyemeyiz değil mi?Will hakkında söyleyebileceğim bir tek kötü özellik var o da Lou'yu kendinden uzaklaştırması.Onun açısından bakarsak haklı olabilir ama herkes aşkı hak eder.Engelli olup olmaması önemli değil.Birbirlerine aşıkken Will'in Lou'yu sürekli kendinden uzaklaştırması kitaptaki sinir bozucu yanlardan biriydi.


Kitap hakkında yapılan yorumların aksine kitabın sonunda ağlamadım ve bunun sonunun çok tahmin edilebilir olduğundan kaynaklandığını düşünüyorum.Her şeye rağmen güzel bir kitaptı.Okumazsanız bir şey kaybeder ya da okursanız bir şey kazanır mısınız bilmem ama eğer ki aşkın hiçbir zaman sınır tanımayacağını anlatan,değişik bir hikaye arıyorsanız Senden Önce Ben'i okumanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder