31 Ocak 2014 Cuma

Can Dostum&Can Dostum'un Yolculuğu (W.Bruce Cameron) -Yorum

CAN DOSTUM


Bütün köpekler cennete gider,tabii dünyada yarım kalmış bir işleri yoksa...

Köpekleri çok seven bir insan olduğum için bu kitabı gördüğüm anda satın aldım.Konusuna ya da yorumlarına bakmadan satın aldığım için beklentimi yüksek tutmadım.Belki beklentimi yüksek tutmadığımdan ya da köpekleri çok aşırı bir sevgiyle sevdiğimden bu kitaba bayıldım.

Öncelikle şunu bilmelisiniz ki kitap bir köpek tarafından anlatılıyor,evet bir köpek tarafından.Belki de bir köpeğin gözünden dünyayı,insanları görmek benim ilgimi çok çekmiştir.


Baş kahramanımız sevimli mi sevimli bir köpek,aslında birçok köpek.Çünkü öldüğünde tekrar doğuyor ve bu da bize kitapta okuyacak birçok köpek yaşamı sunuyor.

Köpekleri sevmeyen bir insanın bile gülerek,yeri geldiğinde ağlayarak okuyacağı bir kitap bu.Eğer ki dünyayı sadık,sevimli ve en iyi dostlarımızdan biri olan köpeklerin gözünden görmek istiyorsanız bu kitabı kaçırmayın derim.

Not:Kitabın sonunda tabii ki yine ağladım haha,en ağlak blog yazarı benim heralde.


CAN DOSTUM'UN YOLCULUĞU


Can Dostum'un devam niteliğinde olan bu kitapta sevgili köpeğimiz bir önceki kitabın karakteri olan Ethan'ın torunu sayılan CJ'i korumak için sürekli dünyaya geliyor.Evet bu kitap da onun ağzından anlatılıyor.

Bu kitap diğer kitaba göre çok daha duygusaldı bence.Köpeğimizin CJ ile buluşmak için verdiği mücadele sırasında hep ''Hadi,hadi yapabilirsin bunu!!'' modunda oldum ben.

-spoiler
Bir yaşamında kanseri anlamak için eğitim alıp diğer yaşamında Trent'in kanser olduğunu anlaması kesinlikle müthiş bir ayrıntıydı bence.Ayrıca okuyucuyu şaşırtmak için de iyi bir noktaydı diye düşünüyorum.

Kitabın sonunda ise köpeğimizin dünyadaki amacı tamamen sona erdiğinde ölüp diğer tüm sahipleriyle buluşması da ince bir noktaydı bence.Ethan'ın olacağını düşünürdüm zaten ama Jakob ve Maya'nın bile olması da hoş bir şeydi bence.Beni çok duygulandırdı-evet yine ağladım-.

-spoiler

Kısacası bu kitabı okuyun,okutturun.İçinizde bu sevgili dostlarımıza karşı sevgi yoksa bile okuyun,kesinlikle hiçbir şey kaybetmeyecek aksine şefkat duygusu kazanacaksınız.

BÜYÜK BÜYÜK NOT:W.Bruce Cameron'a bize bu kitapları kazandırdığı için çoook teşekkür etmek gerek.Sevgili dostlarımızın duygularını öyle yansıtmış ki okurken ara sıra onun köpek olup olmadığını merak edebilirsiniz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder