6 Eylül 2014 Cumartesi

Kağıttan Kentler / John Green - Kitap Yorumu

Kendini ararken kaybolmanın ve yeni bir başlangıçla hayat ile aşkı keşfetmenin hikâyesi...

Quentin Jacobsen tüm hayatını, maceraperestliğin kitabını yazmış Margo Roth Spiegelman'ı uzaktan severek geçirmiştir. Bu yüzden Margo tıpkı bir ninja gibi giyinmiş halde penceresine tırmanıp zekice planladığı intikam savaşına onu davet edince Quentin, Margo'nun peşine düşer.

Genç kızla sabaha kadar ortalığı karıştırdıktan sonra okula giden Quentin, her zaman bilinmezlerle dolu olan Margo'nun artık tam bir gizeme dönüştüğünü keşfedecektir. Fakat kısa süre sonra ipuçları olduğunu ve bunların kendisi için bırakıldığını fark eder. Birbirinden bağımsızmış gibi görünen ipuçlarının peşinde inatla ilerlemesine rağmen Quentin, Margo'ya ne kadar yaklaşırsa, tanıdığını sandığı kızdan o kadar uzaklaştığını görecektir...







Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2013
Yayınevi: Pegasus
Goodreads Puanı: 4.07/5
Puanım: 4/5


____________________________________


Quentin ve Margo çocukluktan beri arkadaşlardır.Quentin hep Margo'yu sevmiş fakat Margo popüler bir kız haline gelince aralarındaki bağ zayıflamıştır.Bir gün Margo penceresinde belirip bir intikam listesi hazırladığını söyler ve Quentin de listedekileri gerçekleştirmek için planlara dahil olur.Çok eğlenceli bir gece geçirdikten sonra Margo ortadan kaybolur.Önceleri her zamanki gibi Margovari bir kaybolma olduğunu  düşünse de kısa bir süre sonra kendisi için bırakılmış ipuçları bulduğunda bunun sıradan bir kaybolma olmadığını anlar.Margo onun kendisini bulmasını istiyordur.Böylece Quentin ipuçlarından yola çıkarak Margo'yu bulmaya çalışır.


Kağıttan Kentler çok merak ettiğim bir kitaptı,ilk fırsatta okumaya başladım.Gayet güzel bir konusu ve olay örgüsü var.Quentin'i çok sevdim,bence çok gerçekçi  bir karakter.Zaten John kitaplarındaki karakterlerin geneli tam gerçek hayattaki gençleri yansıtıyor,yani kusursuz değiller.Quentin de kusursuz olmayan,bana göre,iyi bir karakter.Margo'ya gelirsek,o bana biraz zorlama geldi.Yani neden bilmiyorum ama pek ısınamadım ona.
Araba yolculuğunu anlatan bir fanart

Kitabı okurken sürekli Alaska'nın Peşinde'yle kıyasladım çünkü konuları benzer.Ama bence Kağıttan Kentler kesinlikle Alaska'nın Peşinde gibi olamaz.Alaska'nın Peşinde'de Alaska'yı çok sevmiştim ama daha önce de belirttiğim gibi burada Margo'ya ısınamadım.Ayrıca kahramanlar da benzer,Quentin ve AP'deki Miles zaten neredeyse aynı karaktere sahipler.John bu bakımdan kendini tekrar etmiş,ben AP'yi daha önce okuduğum için Kağıttan Kentler'de biraz sıkıldım çünkü az çok neler olacağını tahmin edebildim.

Kitabın sonunda gerçekten Margo'ya sinirlendim.-spoiler- Anladığım kadarıyla o da Quentin'den hoşlanıyor fakat nedense özgürlüğünü seçiyor,Quentin'in onun için yaptıkları hiç umrunda olmuyor.Bence Margo bencil bir kız,belki de o yüzden ısınamadım ona.-spoiler bitti-

Ben kitaptan 1 puan kırdım çünkü Alaska'nın Peşinde ile çok benzer yönleri olduğunu düşünüyorum ayrıca Margo'yu da sevmedim :P Yine neredeyse her John kitabında olduğu gibi kitap birçok güzel mesaj içeriyor,okumanızı öneririm.

Ayrıca kitabın 2015 yılında filmi de çıkacak.Quentin karakterini Nat Wolff canlandıracak fakat Margo ve diğer karakterler henüz kararlaştırılmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder